Välkommen till Dialogförskolan: En Plats för Lärande och Trygghet

Dialogförskolan är en fristående förskola som drivs av en ideell förening. Den är strategiskt belägen i det charmiga bostadsområdet Råcksta, med närhet till både stadskärnan och vackra skogsområden. Vällingbys rika kulturella utbud ligger endast en kort 20-minuters promenad bort.

Förskolan är organiserad i tre olika avdelningar: ’Stjärnan’ för de allra yngsta (1-2 år), ’Månen’ för mellanåldern (3-4 år) och ’Solstrålen’ för de äldre barnen (4-5 år). Varje avdelning har dedikerad personal bestående av en legitimerad förskollärare och utbildade barnskötare. Hela förskolan leds av en rektor som är utbildad förskollärare i grunden.

Registrera ditt barn i kö

Om du är folkbokförd i Stockholms stad kan du nu registrera ditt barn i vår kö. Ansök om plats på Dialogförskolan genom att välja oss som ett av dina fem alternativ i Stockholms stads e-tjänst.

Hitta oss på Barn- och elevregistret (BER)

1. Välj stadsdel Hässelby-Vällingby.
  2. Sök efter förskolan Dialog.

Vi finns på Gudmundrågatan 11-13, Vällingby,

TYRA App

Tyra, den kompletta förskoleappen för dokumentation, kommunikation och närvarokontroll.

Förskoleskjuts

Vi erbjuder kostnadsfri skjuts för de familjer som är i behov av det och som bor inom ett bestämt område.

Köket

Vi på förskolan tillagar själva maten till barnen. Maten lagas från grunden med olika rätter för varje dag så som kött, fisk, vegetariskt och soppa, vilket gör att barnen får en välbalanserad kost.

Polyglutt

På Dialogförskolan använder vi Polyglutt, ett digitalt bibliotek, som ger barnen möjlighet att lyssna på böcker på olika språk. Det väcker läslusten och stärker flerspråkigheten hos barnen.

Ställ ditt barn i kö redan idag!

Registrera ditt barn