SYFTE

Syftet med vårt arbete är att skapa en trygg, harmonisk lärande miljö för våra barn där alla känner sig välkomna och kan utveckla sina sociala, emotionella och intellektuella kompetenser. Att arbeta med ansvar och inflytande syftar till att all personal, föräldrar och barn känner sig delaktiga och att det blir en gemenskap.

MÅL

Att barnen utvecklas till starka individer som har förståelse och respekt för sin omgivning, och integreras till samhället på rätt sätt. Att barnen utvecklar förståelsen för värdegrunden så som demokrati, respekt, jämlikhet bland könen och alla människors lika värde. Att barnen utvecklas till ansvarsfulla individer som tar ansvar för sig själva och för sin omgivning. Att barnen utvecklar sin miljömedvetenhet och att värna om naturen. Att barnen är aktiva för dagens teknologi samtidigt som de utvecklar sig genom den.

VISION

Vår vision är att utveckla barnen till starka individer som respekterar sin omgivning och mänsklighetens etiska, humanistiska normer och värderingar.