Inspirerande & stimulerande lärmiljöer

Pedagogerna utformar våra lärmiljöer utefter våra barns intressen och behov. Det finns ett syfte med varje material och dess plats. Vi utvecklar och formar vår lärmiljö ständigt. Förskolan är inspirerad av Reggio Emilia pedagogiken, här kan man läsa mer om Reggio Emilia: reggioemilia.se

På Dialogförskolan tycker vi att det är viktigt att barnen får vara ute varje dag. Förskolan har en grön, stor, fin och nyrenoverad gård med möjlighet för barnen att leka, klättra, cykla och öva sin grovmotorik. Gården är uppdelad i två delar, ena delen är för våra yngsta barn på Stjärnan (1-2 år) och den andra delen är till för Månens (3-4 år) och Solstrålens barn (4-5 år). Varje del är anpassad efter ålder.

Med närhet till skogen och parker har vi möjlighet att leka och utforska natur och närmiljö varje vecka.

Barnen har tillgång till odlingslotter på vår gård, där dem tillsammans med pedagoger får möjlighet för att odla tillsammans. Det får barnen till att utforska, utveckla och öka sina kunskaper om skötsel och plantering.